Узагальнюючий урок з теми ,, Робота і енергія”
Узагальнюючий урок з теми ,, Робота і
енергія”
Мета. Повторити,
закріпити, узагальнити матеріал з теми, формувати навички та вміння
застосовувати знання під час розв’язування задач;
формувами інтерес до практичного
застосування знань під час розв’язування задач;
розвивати вміння, навички та сприяти
активізації творчого мислення учнів,
пробуджувати в них пізнавальний
інтерес;
розвивати інтерес до вивчення
фізики
Тип уроку. Урок
закріплення знань
Обладнання:
сигнальні картки, картки з самостійною роботою, мультимедіа, слайди
Хід уроку
Добрий день, діти. Я рада вас бачити,
сподіваюсь, що це взаємно. Нагадаю, що ми закінчили вивчення теми ,,Робота й
енергія”. Сьогодні повторимо, узагальнемо і систематизуємо набуті знання. До
уроку клас поділено на групи, кожна з яких отримала певні завдання. Настав час
продемонструвати як ви справилися з цим завданням. Зараз ви зможете виявити
крім набутих знань кмітливість і винахідливість, уміння працювати самостійно,
спільно, групою.
Епіграфом уроку є слова Теодора Рузвельта
Найголовніша формула успіху –
Знання та мислення.
Я бажаю вам усім
завжди бути успішними, як у навчанні, так і в житті, а основа цього знання і
уміння мислити.
І. ,,
Так чи ні”
Отже, час перевірити наскільки гарно ви
засвоїли теоретичний матеріал. Зараз інтерактивне опитування ,, Так чи ні”.
,, Слова ,, так чи ні” дуже короткі. Але потребують певних роздумів”. Ці слова належать Піфагору.
(використовуються
сигнальні картки так – зеленого
кольору
ні – червоного кольору)
1. Кінетична енергія вимірюється у Джоулях ( так)
2. ККД механізму не може дорівнювати 100% ( так)
3. Робота сили тертя завжди додатня ( ні)
4. Потенціальна енергія піднятого над Землею
тіла залежить від маси тіла та висоти, на
якій воно перебуває відносно нульового
рівня ( так)
5. Прості механізми дають виграш у роботі ( ні)
6. Потужність – фізична величина, яка
характеризує швидкість виконання роботи (так)
7. Кінетична енергія не залежить від маси
тіла ( ні)
8. Тіла, що можуть виконувати роботу, мають
енергію (так)
9. Одиниця потужності в системі СІ – одержала
свою назву на честь англійського вченого
Джеймса Джоуля ( ні)
10. Суму
кінетичної і потенціальної енергії називають повною механічною енергією (так)
11. У системі
тіл, які взаємодіють тільки одне з одним і тільки силими пружності й силами
тяжіння, повна механічна енергія не
змінюється ( так)
12. При
використанні простих механізмів виграємо в силі і програємо у відстані (так)
Молодці, ви добре впоралися із
завданням!
ІІ. Калейдоскоп
Звернемося до формул і одиниць вимірювання.
Перевіримо, як ви їх знаєте.
Ви повинні
визначити, що пропущено в записі формул і одиниць вимірювання і дописати
необхідний символ. На виконання цього завдання ви маєте 5 хв.
Підпишіть картку
та починайте роботу, якщо робота виконана то підніміть руку.
( після виконання
самостійної роботи учні обмінюються роботами і перевіряють правильність її
виконання, звіряючи написане в картці з правильними відповідями, які
висвітлюються на мультимедіа)
[ ] = Вт
[ η ] =
= Дж/с
Дж = Н *
Еп =
g h
= Ек + Еп
υ²
Ек = -------
2
А = F
А
= ----
t
F = g
N = F
Η = А/А *100%
Робота закінчена.
Будь-ласка, обміняйтесь картками, перевірте правильність виконання завдання,
звіряючи написане в картці з правильними відповідями, які висвітлюються на
екрані. Виставте відповідний бал.
ІІІ. Поміркуй
Наступний етап
уроку ,, Поміркуй ! ” Запрошуються
представники групи практиків.
- Чи можуть два тіла, підняті на різні
висоти, мати рівні потенціальні енергії? За яких умов?
- Яку кінетичну енергію має футбольний
м’яч масою 800г, що
летить зі швидкістю
5м/с?
- Потужність насоса дорівнює 2 кВт. Який
об’єм води він зможе
підняти на висоту 20м за 2хв?
- Двигун підіймального крана потужністю
6,5 кВт піднімає вантаж масою 48т на висоту 14м. Знаючи, що ККД крана 76%,
визначити час піднімання вантажу.
ІV. Люди науки
Представники групи бібліографів допоможуть
нам згадати учених, які досягли успіхів, зробили відкриття.
Джеймс Джоуль
Джеймс Уатт
Архімед
V. Фізики-лірики
І на завершення
виступ фізиків-ліриків.
Завдання: знайти
прислів’я, сформулювати
якісні задачі на основі літературних джерел про енергію та роботу
1. Без
надії сподіваюсь
Я на гору круту, кам’яную
Буду камінь важкий підіймать
І, несучи вагу ту страшную,
Буду пісню веселу співать.
Леся Українка
Задача. Проти
якої сили виконується робота? ( сили
тяжіння)
-
З гір на долину
Біжу, стрибаю, рину!
Місточки збиваю,
Всі гатки, всі запруди,
Що загатили люди, -
Бо весняна вода,
Як воля молода!
Леся
Українка
Задача. Які
перетворення енергії відбуваються при цьому?
(потенціальна ен, в кінет.)
- У вірші ,, Атланти” відомого вченого, поета Олександра
Городницького є такі
рядки:
Их тяжкая работа
Важней иных работ:
Из них ослабни кто-то
И небо упадет.
Задача. Чи виконують атланти роботу? ( ні)
- Ох, і важка це робота
Із болота тягти бегемота.
К. Чуковський
Задача. Від чого
залежить значення роботи ( сили і
переміщення)
Пояснити прислів’я.
1.
Бдола мала, а й та прцює.
Не важливо, хто ти і якого ти
зросту, адже працювати може будь-хто
2.
Залізо
без майстра мечем не стане
Щоб чогось досягти
треба прикласти зусиль
3.
Робота
мучить, зате годеє й учить
Праця звеличає людину,
покращує її добробут
4.
Риба
сама на сковороду не припливе
Лише праця дає
можливістьнасолоджуватися їжею
5.
Де
робить машина, там не болить спина
Машини полегшують нам
життя і нашу працю. Саме для цього їх винайшли
6.
Попрацюєш
влітку, відпочинеш взимку.
Для того щоб добре
відпочивати, треба добре працювати
7.
Праця
до поту, їжа в охоту.
Після тяжкої праці,
витрачені сили відновлюються апетитом
8.
Робота
спільна, як пісня весільна.
Разом завжди працювати
весело
VІ. Фініш
Сьогодні ви гарно попрацювали, добре підготувалися до написання тестового
завдання на наступному уроці. Я дякую всім за співпрацю, за старанність. Діти!
Ви – молодці!
Запишіть домашє завдання. Повторити § 33 – 41.
- Експериментальне завдання: обчислити роботу, яку необхід-
но виконати, щоб піднятися на третій поверх школи.
- Скласти
задачу про механічну роботу і розв’язати її.
Комментарии
Отправить комментарий